favorite WOD?

Did i read rest-day? Oh, i saw it some were there in the programming. REST-DAY!

My body i soure. My legs feels like concrete and they really need to get some active rest! I want to go for a swim today. But the weather is not so good so I think that would be cold. I think I’ll probably take my bicycle today and go for a ride and afterwards I’ll have to stretch!

Yesterday I did front squats, cleans, clean pulls and a metcon with three rounds for time: 30 KB swings and 20 chest to bar. I liked this one. When I left the gym, (not a box – i nowadays do my workouts in a gym) I felt that I did my best and that my body really responded to my workout. Do you want to start to crossfit, read this one!

Time to do one of those borings things you have to do in life, paperwork!

Lift heavy!

Patricia

 

working class hero!

Eat, work, train, sleep – repeat!

Hey peeps, if you didn’t recognize me it’s ok, I’m new here! My first post in the honor of Northernspirit, working hard to make all this possible! Thanx for picking me to be a part of this amazing crew. I will do my best to inspire you, the reader, and to tell you about my good and bad days. There will be a lot of training, a little of everyday life and maybe some girly stuff.

Right now I´m living in Karlskrona, a small coastal city in the southern part of Sweden. The town I grew up in and just recently moved back to, trying to find a gym that works for me.  I think it will end up in a weight lifting gym. I haven´t been there yet but the places I have been to is too much of a machine gym feeling and no space to move around. No one drops weights, no one lifts heavy overhead or takes their shirts off –  But that’s what I do, well, except dropping weights!

northernspirit

I nowadays try to keep up with the Invictus programing. Had a test week last week and now we are into some heavy lifting and moderate metcons. Stats right now is leg pain, arm pain and tired. Good pain, working class hero pain!

Have a great day!

Patricia

 

 

Nyheter och personligarekord

En plats i solen är vad jag just nu befinner mig i! Färdigtränad för dagen!

Gårdagens pass bestod av:
A) Max dubbel hopp på 3 min: 206st
B) bygg upp till 1RM i bänk
42,5-55-63-73-80-85-87,5 (PB).
C) 30s rodd *8set. Vila 2,5 min emellan.
Ett pr är alltid ett pr! Så nice. Trodde inte jag skulle utvecklats något alls i bänken.
Sen vart det rodden. Hahahaha! Jag och Pär satte oss nog med inställningen att skönt – 2,5min vila. Shiit vad jobbigt det var! Blev som minst 252m Max 257.

Dagens pass:
A) mas L-sit *2. Blev 18s – 22s. Sen Max t2b på 60s blev 20st.
B) Max musleup på 60s*2. 6st*2.
C) 1000m rodd – 20 shoulder to over head 42,5kg- 30 squat clean 42,5kg – 40 burpees over bar. 14,12min.
Kul wod, jobbigt när det ökar hela tiden och jag måste verkligen jobba på “lätta” vikter och högreps!

Imorgon går resan hem mot Karlskrona. Sorgligt. Men tänker inte på det så mycket. Nästa vecka kommer även jag att börja blogga för northernspirit! Känns redan riktigt bra och här kan ni hitta massor med Crossfit intresserade som snackar om sin träning! Kul att bli en i gänget och få en extra kick till träningen!

Får även passa på att tacka till crossfit södra station! Utan er hade det inte blivit något EM!

Så, har ni vägarna förbi (vilket man ofta inte har) Karlskrona – skicka iväg ett meddelade! Kommer behöva Crossfit personer att träna med! – det är en fantastisk sommarstad!

😉 njut av midsommar! Mitt mål för dagen är att försöka bli mätt….

20130619-152442.jpg

friends don´t let friends skip the leg day!

Vet ni? Idag står det bänkpress på schemat! Hallelulia! 🙂 Det händer ungefär sådär en gång varje halvår känns det som och då är det enbart för att WOD Linda står på programmeringen, men inte idag. Idag är det 1RM bänk!
Jag förväntar mig idag inget super resultat då jag ska bygga upp till en RM i bänk. Men hoppas på att närma mig mitt PR på 85 kg iaf!

Det är testvecka, så lugn behaglig icke flås träning står på schemat.

Igår var det:

a) Backsquat – bygg upp till en RM.

5 reps på 70, 4 reps på 90, 3 reps på 105, 2 reps på 133, 1 rep på 140kg. Failade ett försök på 145kg.

b) viktade strikta pull-ups 1 RM. Blev totalt +26 kg.

c) Så många reps som möjligt av 1RM backsquat. 120kg*6 rep.

d) jobba 60s vila 2 min av:

strikt pullups: 16st
strikta handstand pushups: 20st
kippade handstand pushups: 27st
ring-dips: 14 st.

Känns skönt att vara på banan igen, gav grabbarna i gänget en bra match i backsquaten igår!

Måste även passa på att skryta om min fantastiska bror som gjorde 100kg i split-clean häromdagen, samt en 6repare på 90kg. Det tar sig och jag kan nog inte förvänta mig en bättre träningsvän i sommar!

Fortsätt kämpa på med träningen där ute – och glöm inte djupet i knäböjen! 🙂

det kommer att göra ont…

Benpass delux presenterades idag på programmeringen. Det var ett tag sedan jag körde tunga vikter. Började förra veckan med mitt första tunga pass i Göteborg på crossfit Göta, tack igen för att jag fick komma förbi och träna under vistelsen i Göteborg! Körde där backsquat och kände då att det var ett tag sedan. Vikter som borde vara bekväma var tunga. Har efter det hunnit komma ikapp och köra några pass.

Idag började jag med att under 10 minuter göra 1 rep i minuten av front squat. Började på 55kg och ökade med 5kg för varje repetition. Kändes lite för enkelt på min sista repetition så jag valde att köra några set till. Detta resulterade i ett nytt personbästa på 125kg!!! Provade en på 130 men missade…kanske vart lite trött ändå 🙂 BildBildBildBildDärefter fortsatte passet med squat snatch 6set 2reps. Försökte köra ordentligt tekniskt och höll mig till 40kg. Vilket kändes både bra och behagligt! 

Sen vart det back squat totalt 6 st set. Byggde upp till 115kg där det blev en trea. Avslutade med tre set 6 repetitioner på 100-100-105kg. 

Jag var inte helt nöjd med mina vikter på back squaten men jag har inte så stor koll på vad jag kört på innan med detta upplägg så det återstår att se nästa vecka om det är viktvana som saknas eller helt enkelt styrka :o(

Jag måste börja skriva en privat träningsdagbok! Problemet är att jag alltid börjar skriva men sen slutar. Hur gör ni? Jag är jätte duktigt på att skriva på lösblad eller i något random block som jag har med mig. Nej, måste blå ordning på det där! 

Sov så gott!