personliga rekord!

Näst sist dagen på träningsläger. Just hemkommen från en trevlig avslutningsmiddag och imorgon är det sista träningspasset med gänget!

Vemodigt det här. Har haft en riktgt bra vecka på alla plan. Samtidigt som jag vill hem till vardagen och rutiner. Jag tror jag kan säga att jag gjort några av mina bästa träningspass denhär veckan.

Under första passet idag hade jag maxningen i överstöt. Jag gjorde 116kg och försökte på 120kg. Under andra träningspasset hade jag maxning i stöt och knäböj. Det blev 115 kg i stöt och 163kg i knäböj.

Har en riktigt skön känsla i kroppen och börjat fundera i barnorna hur det känns att vara i form med tyngdlyftning. Alltså hur känns det att vara riktigt toppad? Tre veckor till EM och som det känns nu så känns det bra 🙂

Imorgon blir det ett lättare pass på förmiddagen och sen är det sista serietävlingen på lördag.

Avslutad med en lite rolig sak. Vad förvarar du i din tandborstmugg? Jag kör tydligen tandborste, handborste och shaker lock i ett!

Godnatt! / P

Invägningstävlingen fortsätter..

Gårdagen bestod av morgonträning! Jag vart uppe och försökte rycka 90kg igen men fortsatt en jobbig vikt att ta mig förbi! Fortsatte med lite styrkevändningar och ryckdrag. Avslutade med 20min cykelintervaller. 

 

det finns en komik i det här. Under kvällsmaten så tas penna och papper fram och vi sitter vid bordet och högt debaterar varandras intag, uttag och vikt. Skön stämning och tävlingen fortsätter. Vem kan gissa varandras morgonvikt närmast. Jag vann igår 🙂 förlorade idag. Högt och lågt.  

 

 

På eftermiddagen blev det kaffe i solen och sen vidare till badhuset. Bubbelpool och bastu. Lång kväll. Jag vart rätt trött i kroppen och vi kraschade framför tv:n hela kvällen. 

  

Vilodag idag. Möjligtvis blir lite trampande rehab på en cykel och sen läsa klar en bok! 

Ha en bra dag / P 

118kg clean och gissa vikter :) 

Tisdag morgon. Vaknat en timme innan klockan igen så allt börjar bli som vanligt. Överväger att gå upp och hämta mig en kopp kaffe 🙂   

 

Från vänster: Carita, Anton, Erik, jag och Angelica

Igår va en riktigt bra dag, började med frukost och träning förmiddag. För min del ryck, styrkevändningar och allmänfys. Passet i sig är inget som går till historien men dessa passen måste göras med, det är bra stämning och en grym miljö att vistas i. Sen vart det lunch, promenad till affären och 30minuters power nap. Träningspass nr två. Vändningar, stå ryck och ryck. Kroppen hade vaknat och det kändes bra. Så pass bra att det blev 118kg i vändning!

Under kvällsmaten så blev det lite kortspel. Jag och Angelica ska väga oss inför EM för att se hur morgonvikten ser ut. Detta urartade i att vi gjorde upp en spelplan tillsammans med Anton och Erik. Alla fick gissa varandras morgonvikt och förloraren får agera “betjänt” hela dagen idag. Nervöst!  

 

//P 

Open 15.4

ja, vad ska jag säga. Jag trodde den skulle vara roligare än den var. En blandningen mellan handstand push ups och cleans. Stegrande reps. Det va ny standard på hspu, vilket jag tyckte va jättebra men det var sjukt svårt att kippa då jag vart tvungen att stå så nära väggen! Jag visste redan innan att statusen på axlarna skulle ha stor betydelse och ja, mina fyra tyngdlyftningspass de senaste tre dagarna hade nog satt sina spår. Jag jobbade till mig 90 reps. Tror absolut jag skulle kunna få bättre men det ska mycket till för att jag ska göra om denna. One and done så att säga! Tack till krossbox i Eskilstuna för gästvänligheten!

  

Träningen rullar på bra här på lägret och ikväll blir det lite lugnare med bastu och bio!

Jag har alltid sagt att jag inte är så kräsen gällande mat….men. I två dagar nu har de lyckats servera två av tre saker jag inte alls tycker om att äta. Kassler och fläskytterfilé. Saknas bara att det blir korv imorgon med så är trion fulländad 🙂  

 

Tur det finns proteinpulver! 

Ha det bra / P 

Då vart vi igång!

Lägret är igång och vi har hunnit med ett pass, lunch och ett besök till Strength store! Hämtade en burk med nitro-kick (koffein delux) som jag brukar ta innan passet. Sen vidare tillbaka till hotellet och nu är det lite mellanmål och vila inför pass två.  

 

Dagens första pass va ryck-knäböj och jag lyckades göra en tvåa på 90kg! Skönt att jag börjar hitta lite balans där. Sen lite ryckdrag och avslutade med styrkevändning, knäböj fram och överstöt i kombination. 

  

Dags att köra en power nap! / P 

preEM-läger!

Alltså om man somnar i soffan som en boll så får man skylla sig själv att man inte kan räta ut verken knäled eller armbågsled. Just so you know! 

Tiden springer iväg, Open 2015 är mer än halvvägs igenom och veckorna inför EM i Georgien närmar sig med stora steg, lika så gör nervositeten. Nästa vecka är det precamp inför EM! Alltså en hel vecka med träning tillsammans med coach, mat, sömn och ett grymt gäng! Ska bli fantastiskt 🙂 och en upplevelse.

Kroppen känns bra och jag har denna vecka en lätt träningsvecka. Känns bra efter två tunga veckor med mycket träning. Men idag började det krypa i kroppen igen. Mötte upp Carita som var i Stockholm och tränade på SAK. Jag cyklade och lyfte jättelite. Känslan att det kryper i kroppen kommer när du har vilodag, du är relativt stressfri och så hänger du på gymet…..MEN du ska inte lyfta något bara göra aktiv vila. Då kryper det. Men det är bra, då finns suget där! 

Dags att duscha, packa väskan och äta mat! / P

Open 15.3.

Så mycket energi på en och samma gång. Det är sol, träningen går bra, kroppen känns bra och det känns som att alla är lite gladare runt om en. 

Igår under träningspasset kändes det lite som att det bubblade i kroppen. Började fredagen med att jobba halvdag. Åkte till Eskilstuna och mötte upp Hampus, Margot, Cilla och Jim. Tog första kaffen för året på en uteservering och småpratade lite.

Fortsatte ut till krossbox i Eskilstuna och Jim skulle prova att göra 15.3. Jag vart sugen att prova med så vi körde igång. Jim gjorde alla 7 muscle upsen och några Wall balls och det är riktigt bra gjort och kul att se! 

Det var inte heller några struggle ups utan de han gjorde de satt! Jag körde själv och provade lite. Hade ingen domare utan räknade och dömde själv. Kom förbi tre varv plus två mu. Hoppas att kunna göra något likvärdigt igen med dommare! Riktigt rolig wod! 

14min amrap 

7 muscle up

50 Wallballs 

100 dubbel hopp

Fick även idag en bild från min syster som kämpar sig igenom Open 2015. Hon har tränat crossfit i lite mer än 6 månader och hade idag kämpat ordentligt med muscle ups! Jag vet att hon snart gör en! SNART. Men ingen kan säga att hon inte försökte! 

Mer om helgens tyngdlyftningsträning senare! Nu ska jag möta upp bror i stan och hänga lite. 

// P 

Aktiv vilodag!

Som jag skrev igår så kände jag på mig att jag skulle ha en rejäl träningsvärk idag. Vilket även stämde 🙂 både skönt och oskönt. Jobbigt att vara stel(are) än vanligt. 

trots flås bjöds det på dubbelbiceps!

Började dagen med 30min promenad i solen till jobbet. Hade bestämt mig för att köra någon form av aktiv vilodag. Blev medbjuden att köra ett pass tillsammans med Andreas och Sebastian på UCSP. Riktigt fräscht gym vid Östermalm. Vi körde sex stycken sex minuters intervallen. Vilade två minuter mellan varje. 

1. 200m rodd, 10 boxjump, 5 strikta handstand pushups, 10m handstand walk. 

2. 14*10m shuttle run, 10 Wall ball, 10 slam ball, 10m handstand Wall. 

3. 200m ski-erg, 2 strikta muscle up, 5 burpees, 10 kettlebell swingar. 

Efter passet serverades det Andreas special smoothie och stretchades lite. 



Jag tänkte baka min saffranskaka när jag  kom hem men glömde köpa saffran. Hittade  pepparkakskrydda och istället blev det en pepparkaksproteinkaka! 





1ägg, 60g äggvita, 8g sötningsmedel, 250g keso, 30g vaniljprotein, 4 bittermandel, 2tsk bakpulver, pepparkakskrydda efter behag. Serveras med hallon! (Banan va överflödig).  175grsader 25-30min! 

Trevlig kväll / P 

T..som i träningsvärk!

Nej men dra åt h..vete. vilken träningsvärk jag har i kroppen! Haha, många tror att när man tränar mycket så borde man vara van… men dessvärre så är det som så att det är mera sällan man drabbas av detta fenomen ju mer man tränar. Det är svårt att överbelasta kroppen på ett sådant sätt så att det uppstår träningsvärk efter varje pass. Men nu….nu har jag i alla fall lyckats. Enda stället jag inte känner något på är mellan skulderbladen typ. Till detta har jag sedan även hål i händerna. Sällan har en aktiv vilodag varit så efterlängtad! IMG_2398

Vilodag i lördags. Träning i söndags. I måndags vart det två pass, ett med fokus på lite kondition och mage/rygg och sen ett tyngdlyftingspass. Satte äntligen en hängande vändning ovan knä plus stöt på 103kg. Fick även med mig ett hängande ryck under knä på 80kg.

Idag kändes det som att jag gjorde 1000 olika tekniklyft under passet och jäklar vad det tog i kropp och knopp! Fortsatte dagen med att coacha fyra pass på Crossfit Nordic och hade en bra men trött känsla i kroppen hela kvällen.

Sen fick min kväll rundas av med glada nyheter “hemifrån”, Karlskrona hockey, KHK, klarade kvalserien och gick upp till SHL! Fantastiska nyheter och det går en behaglig känsla genom kroppen när man vet vad glädjen av dessa prestationer ger! GRYMT!

Så nu försöker jag knäcka nöten till den ultimata behandlingen mot träningsvärk.. Kan det kanske vara överdos av magnesium och sömn?

Det kommer i vilket fall som helst krävas en promenad imorgon för att väcka kroppen. Det har ju hänt endel 🙂 // P

SAM_0029 IMG_3986

Bra träningssöndag! 

Tog en välbehövlig sovmorgon idag! Vaknade upp till underbart väder och kände mig utvilad. Mötte upp Jim på crossfit solid för att köra veckans sista pass och det gick idag bra i lyftningen. Lättare vikter men 9st ryck på 70kg som kändes bra är skönt att få med sig inför nästa vecka, även några stötar på 93kg blev det idag. 

Så då var det dags, velade ett bra tag för om jag skulle vänta med att köra 15.2 tills måndag eller köra den idag. Jag ville bara ha den gjord. Jag visste att jag förra året inte fick speciellt bra score men hade ingen aning om vad jag fick. Tittade inte heller innan för att slippa känna någon press. Jag körde bara. Avslappnad stämning. 



Gick bättre än väntat. Tog mig förbi 14 varvet och in på 16rep varvet. Totalt antal reps 183st. Förra året gjorde jag 160. Alltså plus 23 reps. Fortfarande inte något superscore men att jämföra med sig själv så vart det ju bättre! 



Och följande vecka kommer alltså händerna se ut såhär: 



Nu är planen för kvällen att fixa iordning maten inför veckan. Jobba lite och sen njuta i soffan! 

// P