Du kan bara påverka din egen prestation. 

Träningsläger. Stelheten regerar efter några tunga pass och en rätt dålig säng. Fått med mig Sofia att köra mobwod på morgonen 🙂 vilket det snart är dags för. 

Fia och jag har samma sov”problem”. Trötta på kvällen och pigga på morgonen. Så nu ligger vi här och filosoferar i varsin våningssäng. 

Tjejläger, kul att se så bra GO på träningen! Låta sig inspireras och inspirera andra. Med representater ifrån Norge, Danmark, Sverige och Fia får stå för Sverige och Uruguay. Häftigt. Igår delade jag stång med Ruth, vi kan säga såhär: hon la på vikt och jag plockade av vikt. Men jag gjorde ändå i mina mått ett bra ryck och stötpass igårkväll. 

  
Efter Morgonpasset igår så hade Jarleif (tränare här i TK-hallen) en föreläsning om mentala faktorer i tyngdlyftning. Ett ämne som jag tycker är intressant men svårt. Fick med mig några tankeställare och ska försöka jobba lite mer på detta.

  
Två pass står på schemat idag! 
// P 

Det var länge sedan något tåg gick….

Nu går tåget” så brukar det låta när allt på träningen stämmer, när kroppen exploderar i hurrarop över ett bra pass och känslan av välbehag kommer. Men nu, va det fan ett tag sedan ett tåg som lämnade perrongen.. 

  
Jag tänker och hoppas att det står och laddar, låter motorerna jobba på ett tag till och kanske den bästa liknelsen är dragläget för bilen egentligen!  

Snart lämnar vi perrongen tycker jag. Fem veckor kvar till VM. Fem veckor!? Om jag är nervös? Inte riktigt än, det känns fortfarande avlägset.

  
Till helgen blir det Norge en runda för att träna med några av deras bästa damer! Ska inspireras av Ruth som är en grym tyngdlyftare! 

// Patricia 

God morgon!

Trots ledighet vaknar kroppen och knoppen runt 06. Allt är som vanligt. Morgonpigg… Mysigt. Men jag kan vara världens tråkigaste kvällsmänniska!

Idag njuter jag av att vakna tidigt, slå på tv:n, titta på Nyhetsmorgon och dricka lite god bcaa och helt enkelt ligga kvar i sängen på hotellrummet.

Två pass gjorda igår måndag. Två bra pass!
image
Körde på morgonen massa teknik i ryck och knäböj fram. Avslutade med mage rygg. På kvällen lite tyngre träning med ryck och vändning från box. Svårt men bra för snabbheten och teknik. Missar man, ja då flyger saker överallt.

Idag blir det med två pass, blir dock en hel del tejp idag då mina händer blev mos igår.

God morgon! / P

höst och träning. 

Jag har på något sätt försonats med att det är höst. Jag till och med tycker att det är riktigt skönt att kliva ut i en krispig luft, få ta på sig en halsduk och snart även vantar. 

Jag vet inte varför? Jag älskar värme, men denna sommaren har inte bjudit på så mycket värme och min bleka kropp trivs bra i långärmad 🙂 

Träningsstatus: 

1. Självkritisk 

Som alltid i denna period. Det är slitit, ibland får man på det och ibland så känns det helt enkelt skit. 

2. Nertränad 

3. Nyfiken på vad som kommer hända sen. 

Hur kommer det här kännas när formen kommer? 

4. Vikt och mat tankar. 

Ja, det är bara att lita på att det man äter funkar och hålla i! Ha tålamod. 

Igår va jag i Eskilstuna tillsammans med PRODIS och pratade om doping. Ett ämne som är lika aktuellt för ett gym som för en elitidrottare. Kul att få vara ambassadör för detta! 

  
Ha en bra dag! / P