energi och inspiration!

October 25th, 2012

ÄNTLIGEN! fick idag till ett riktigt bra pass på crossfit södermalm! Det har blivit mycket skrotlyftning för mig de senaste veckorna. Då tiden inte riktigt räcker till för att träna på vissa tider så har det blivit mycket egen träning! Det funkar helt klart det med, men då saknar jag den där sista lilla energin och den där glädjen som det ger att köra tillsammans med andra!

I måndags blev det 5,5km löpning på morgonen följt av en cindy på kvällen. Cindy består av 5st pull-ups, 10 st push-ups och 15 st air-squats. 20min så många varv som möjligt! Det blev totalt 21 varv. 

Tisdagen startades upp med intervaller på löpbandet tillsammans med Anniken. Värmde upp i 6min. Sen körde jag 5st 1,5min intervaller med aktiv jogg 45s emellan. 5 st 1min intervaller med 30s aktiv jogg emellan följt av 8 st 30s intervaller med 15s passiv vila emellan. Svettigt värre :) Efter detta tog jag mig tid till en rejäl stretch! Kör numera detta efter tabata-upplägg. Håll 20sek – slappna av 10s *8. Jobbar med mina tightaste muskler för att få full rörlighet och muskelfunktion. 

Efter en heldag i skolan efter detta pass ville jag bara hem och lägga mig i soffan. Cissi kom dock på den briljanta idén att åka och bada bubbelbad, i anslutning till badet finns ett gym :) Vem kan låta bli en liggande skivstång och kettlebells!? 

Det blev 2st 10min AMRAP wodar. 

Första: Sumo-deadlifts 12st – Cleans 6st – push press 4st. Allt på 40kg. Blev totalt 7,5 varv.

Andra: squat med KB 24kg, 12rep – höften upp 6rep/ben – 4st burpees. 

Avslutade med 2 st tabata med planka och sidoplankan. Eller rättare sagt, avslutningen var 15min sitt-så-still-du-kan i bubbelbadet! 

Och så till dagens och veckans bästa träning! Andreas som skriver här, fick idag programmera då en klasskompis hängde på för att prova på crossfit och skulle “sättas på prov”. När Andreas programmerar blir det….tufft, svettigt och utmanande. 

Det blev:

Jackie: 1km rodd, 50st thrusters 20kg, 30 st pullups. 10 min vila. Karen: 150wall-balls 6kg. 10 min vila. 7min AMRAP burpees. 

Gjorde riktigt bra ifrån mig, och lämnade med ny energi och ett leende på läpparna! Det gör mig så glad, (får lyckorus bara att tänka på det) att ha möjlighet att kunna träna såhär! Inspirationen till att fortsätta kommer tillbaka när jag gör sådana här pass! Vill bli helt slut och känna att kroppen verkligen fått jobba! Sluta tänka på något annat och bara ge allt! 

Så nu till frågan: Kommer jag vakna upp imorgon till ett vinterlandskap? Göra min först vurpa på isfläck (har hänt förut). Eller tänkte hösten fortsätta lite till… återstår att se! Dags för välbehövlig sömn! 

Bild

Läs mer: