fredag-söndag

November 15th, 2012

Finns det några andra dagar på veckan? Känns som att de enda dagarna jag reflekterar över är att jaha, imorgon är det äntligen fredag (helg) och sen så är det söndag (ny vecka). Sen snurrar ekorrehjulet på och jag försöker få så mycket som möjligt gjort av dagarna.

Bild

Ibland blir det inte riktigt som jag tänkt mig!

Så vad har hänt de gångna dagarna? Jag har sagt upp mig från mitt x-tra jobb för att få tid över till annat. Läs ( träna dubbla pass på helgerna) och (sitta med en kaffe på något fik och plugga).

Förra veckan var jag i Göteborg med skolan och stod på kunskap och utbildningsmässan. Vi var ett härligt gäng på plats! På torsdagskvällen åkte jag och tränade på crossfit göta, bra gäng och grym energi på passet! Tack för att jag fick komma förbi och träna! Gjorde riktigt bra ifrån mig på handstand-pushup och en 4 på 120kg i marklyft detta pass. Marklyften kändes riktigt lätta så ser fram emot mitt nästa pass med lite tyngre mark!

Bild

På fredagen vart det träning med Cissi och Anna. Anna hängde på mig och körde och det blev:

5 varv av: 12marklyft – 6 clean – 4 front squats. Allt kördes på 50kg. Tid: sub 8.

5min vila

10 min AMRAP av: 10st KB swing, 10 st gobblet squat och 10 burpees.

Jahopp, kom hem i lördags och tillbringade nästan hela söndagen i soffan och på crossfit södermalm. Skulle egentligen bara förbi boxen och lämna lite saker. Men då ingenting är som väntans tider så satte jag mig med några där för att vänta in londonthordown WODén.

Följade utmaning bjuds det på:

3min av back-squat, valfri vikt. Gör så många du kan! Resultatet blir vikten du har på stången * repetitioner. Har gjort denna två gånger denna veckan och tror jag upplevt mjölksyra för första gången i mitt liv! Jä*lar vad ont det gör i benen. Kryper typ omkring efter för att det gör för ont att stå eller ligga stilla.

Då jag på morgonen igår körde ovanstående wod tänkte jag försöka springa lite på kvällen och köra lite cleans. Hahahaha, mina ben var som betongklumpar under löpningen och jag fick verkligen jobba med psyket för att stå på i 20min. Sen körde jag en serie med 5*5*5*5 cleans (frivändningar). Började på 50kg-60kg-70kg-75kg.

Japp, då har jag skrivit detta inlägg två gånger, då det försvann igår när jag skrev något liknande! Så dags att börja dagen med plugg och sen är det träning ikväll!

Läs mer: