Målbild

January 22nd, 2013

Jul, nyår, skolstart, sista terminen…. Jag hoppar direkt till nuet – 2013, januari och iskallt. 

BildBild

Har i denna stund tagit mig tid till att sätta mig ner och skriva. Har haft lite för mycket att tänka på och att göra så saker och ting har fått prioriteras bort. Förra veckan gick det till och med så långt så att jag bestämde mig för att ta en hel vilovecka 7 dagar utan träning. Jag började fundera på när det hände sist? När det var helt frivilligt alltså ingen sjukdom som sa till mig att vila… Vart så uttråkad på allt som hade med träning, träningstider, reps, set och vikter att göra så kroppen bara stängde av. Presterade skit dåligt när jag tränade själv och kunde verkligen inte motivera mig. Igår när jag var och tränade kände jag att det var helt rätt beslut! För varje dag som gick förra veckan kom suget tillbaka och jag började slipa lite på en målbild inför 2013. 

Jag tänkte utgå ifrån mina resultat förra året och sätta mål efter dem! 

Såhär blev 2012:

clean (frivändning) – 95kg 

jerk (stöt) – 87,5kg

clean & jerk – 85kg

back squat (knäböj) – 135kg

front squat – 110kg

Over head squat – 65kg

squat snatch (ryck) – 60kg

dead lift (marklyft) – 155kg 

bänk press – 85kg

Mål för 2013:

clean – 110kg

jerk – 100kg

clean and jerk – 95kg

back squat – 150

front squat – 120kg

Over head squat – 75 kg

dead lift – 170kg

bänk press – 90kg

Detta är enbart viktmål i lyftningen. Det finns många andra mål att sätta och listan kan göras lång. Jag har snart lekt crossfit i 1 år :) känns som en bra inskolningsperiod för att nu kunna börja ställa lite krav på sig själv och utvecklas! Känns som att det är dags att ta tag i alla moment och inte bara lära sig dem utan att även bli bra på dem! 

Japp, jag valde att hoppa rätt in till dagens datum och börja på en ny serie med nya mål och ny motivation! Idag blir det ett sent kvällspass – men bäst av allt är att benen ska få känna att de finns!

Bild

 

Läs mer: