…varför träna knäböj?

October 15th, 2012

Har fått en ovana/vana att bara skriva på måndagar. Det jobbiga med det är att jag inte kommer ihåg vad för träningspass jag kört så bra. Har iaf. fått ihop 8 pass. Helt klart en förbättring sen förra veckan!

Gjorde ett bra benpass tillsammans med Anniken på tisdagen som bestod av:

2 km rodd uppvärmning

Knäböj 5set 6rep. Vikter: 80-90-90-100-100. Så jäkla nice att jag satte de två sista 6rep på 100kg!

OHS “vandring” – 30kg 6rep per ben med 3 set.

Bild

Enbensknäböj – höften upp – pistols (cirkelträning) – 3 varv 6 rep / per ben.

Bålstabilitet.

Riktigt bra pass och Anniken som var med och körde kämpade på riktigt bra hon med!

Dagen efter vart det cykling på morgonen, för att sen kötta på ett bra axelpass på kvällen!

I lördags var det tävling på crossfit Solid, en teamtävling där man körde i lag om 2. Jag teamade ihop med en tjej som heter Klara ifrån crossfit södermalm. Slutade på en 4placering och jag är nöjd med både min egen insatts och vårt som team. Halva dagen var tävlingarna inne och andra delen ute. Det bjöds på perfekt höstväder och en rolig avslutande wod!!

BildBildBild

Bild

Och anledningen till att jag kör knäböj :)

Trevlig måndag alla, för min del blir det studie och crossfit female på södermalm!

Läs mer: